Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op gezondheids.startpagina.nl

onder temperatuur

Natascha
10 Nov, 2005 04:50

Wanneer spreek je van een onder temperatuur bij een volwassene? Wat is het “gevaar”. En moet je aan de bel trekken?

Ik heb gekeken in het archief hier en verder gezocht op internet, maar ik zal wel verkeerd zoeken, want ik kan niets vinden.

In elk geval hartelijk dank voor de antwoorden!!

Bewerkt 22 Jun, 2012 11:31
Anna J.
10 Nov, 2005 11:07

Ik heb dit voor je gevonden:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothermie

benny
24 Nov, 2005 07:14

Beste Nataschja

Het kan ook gebeuren door het steken van de thermometer onder de arm of in de mond.De annus mits goed in gebracht is de goede plaats.

Bij de nieuwe thermometers in het oor moet ook op de juiste manier gelet worden.

Er kan ook bij deze thermometers een defect op treden.

Benny

Henri
08 Okt, 2009 00:15

Er is inderdaad heel weinig bekend over ondertemperatuur of lage lichaamstemperatuur. Ik heb een onderzoek gehad van 24 uur om een lichaamstemperatuur curve te maken. Tijdens de 1 tot 2 uur slaap heeft het lichaam de sonde uit gedreven. Bij het uitlezen van de meting door de verpleegster maakte zij mij duidelijk dat mijn temperatuur veel te laag was, de arts zou hier meer over vertellen. In het gesprek met de arts vond hij de gegevens niet belangrijk in samenhang met de slaapproblemen. In een brief aan de huisarts schrijft hij dat er geen goede meting heeft plaatsgevonden door het uitdrijven van de sonde.

Met andere woorden, artsen weten niet wat te doen bij lage lichaamstemperatuur of eventuele gevolgen hiervan, ontkennen is dan beter.

In een gesprek met de hypofyse stichting was het een van een eerste vragen die zij mij stelden. De temperatuur wordt namelijk bepaald door de hypofyse wat niet of zeer weinig bekend is bij huisartsen en artsen. Hiervoor is de Hypofyse Stichting opgericht om hen hiervan bewust te maken.

Zij adviseren een bezoek te brengen aan een endocrinoloog, in overleg met mijn huisarts wil ik dit gaan doen.

Mijn temperatuur ligt gemiddeld tussen de 33,4 en 34,9 graden. De oormeter werkt goed, mij vrouw zit perfect tussen 36,5 en 37,5 graden afhankelijk van de periode van de maand.

Ik ben heel benieuwd of er meer volwassenen zijn met gelijke vragen, mijn leeftijd is 47 jaar.

Monique Wijsman
01 Dec, 2009 15:27

Wat zijn de klachten als je een ondertemperatuur hebt? Mijn dochter is 16 en is bv altijd heel erg moe, kan na school zo een paar uur op de bank in slaap vallen. Slaapt 's nachts vaak slecht. Is heel vatbaar voor vooral verkoudheidsvirussen, dikke klieren, enz.

Ze vraagt regelmatig of ik kan voelen of ze koorts heeft, want zij heeft het afwisselend koud en warm, maar komt niet boven de 36,7 uit.

heidi
09 Dec, 2009 11:07

is haar bloed al gecontroleerd op de ziekte van pfeiffer?

flawinne olga
20 Dec, 2009 17:58

hebt u al geprobeerd met een voledige vitaminnen en mineralen kuur

graag u reaktie

w Deutekom Mulder
24 Okt, 2010 18:30

mijn zusje is geestelijk en lichamelijk gehandicapt ze heeft voor de 5de keer longontsteking

ze heeft ,n antibiotica kuur ,maar nu is haar temperatuur zo laag het was 33,5 ,is naar het ziekenhuis beland

mar hebben haar na onderzoek weer naar huis gestuurd ,ze konden dus niets vinden ,en dachten dat het aan de kuur lag

nog een dag dan is ze klaar met de kuur maar de temperatuur blijft laag

kunt u zeggen wat de oorzaak hiervan is

haar zus wil

ps ze is 49 jaar

Joop van der Heijden
08 Dec, 2010 13:22

ik heb een onder temperatuur van 33.4 is dat gevaarlijk ??

Joop van der Heijden
08 Dec, 2010 13:27

ik heb een ondertemperatuur van 33.4 isat gevaarlijk ??? en waar moet ik op letten